Att gjuta betongkrukor och vad man inte bör göra..



Mina två skapelser från betonggjutardagen, eller det var ju faktiskt killarna som såg till att betongen hamnade där den skulle (och även där den inte skulle...). Har använt två innerkrukor i olika storlekar som jag tejpat igen hålen på. 



Fick använda en hovtång och bryta loss plastkrukan, lossnade lätt när jag slet bort den.



Här har vi problemet...jag kan förstå att betong i den lilla krukan verkade vara en bra idé just då, då det hindrade den från att flyta upp. Men såhär i efterhand kan jag rekommendera krukgjutare att använda en tung grej, typ tegelsten (som nån tyckte att nån skulle använda...) för att hålla den lilla krukan nere i betongen. Får se om det blir att fara till Må med de här, eller om vi hittar nåt sätt att separera dem på...

Nu säger vi gonatt till alla där ute.

Kommentarer
Postat av: Maia

Ha rn liten bok om att gjuta ibetong(smågrejer och liknande) och där skriver de att om man smörjer in formen med lite olja innan man gjuter så ska det gå enklare att ta ut det sen :P

2010-05-09 @ 09:46:36
Postat av: Oscar

Det är sånt som händer :p



Haha, men det måste ju innebära att det är uppför hela vägen tillbaka?!?? haha.



Ser hur som helst riktigt fint ut på bilderna. Enorm skillnad!!!

2010-05-11 @ 10:05:20
URL: http://oscarfager.blogg.se/
Postat av: Cissi

Formen är smord med mycket olja! Det går liksom ändå inte...

2010-05-12 @ 22:52:48
URL: http://vadharvigettossinpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0