Dag 19

Efter en mycket trevlig kväll i Umeå med East, West och Ho är jag nu på väg åter till lillstan.
Återigen en fantastiskt god kycklingsallad med efterföljande filmvisning på stora duken. Denna gång blev det New Moon. Håhå, vad bra Twilight-filmerna är... Snart kommer nästa.  
Djungeltrumman når även till Umeå och det ryktas om att det kan finnas strömbrytare som fungerar. Det vore ju helt fantastiskt, ren lyx att kunna starta elen med en knapp på väggen istället för att i mörkret fumla efter ett grenuttag och en stickpropp. Blir spännande att se vad som har hänt.

Enda jag hann med idag var att grundmåla en dörrkarm. Imorrn tänkte jag hinna med att måla ett varv med färg på dem.

Imorrn blir det plugg på uni i Ö-vik och luncha med Gustav och överstansborna. Känns annorlunda att inte vara en
en överstanstomte längre. Lillstanstomte går väl också bra antar jag :P



Några handtag har kommit upp, har blivit lite lättare att öppna skåpdörrarna och framförallt att dra ut lådorna...



Handtagen kommer från ByggMax och gick på 99,95:-/styck (på ett ungefär :P )



Mycket nöjd över att det blev byte av innerdörrar, lyfter verkligen hela rummet. Dagens glosa är spegeldörr. Dörren på bilden kallas det. Var faktiskt något nytt för mig och nu vill jag dela med mig av den kunskapen så att inte fler börjar dumförklara den som tycker att man ska ha innerdörrar med speglar på. I mitt huvve såg jag dörrar med riktiga speglar på. Nu är jag klokare och vet bättre...




Taklisten har kommit upp i sovrummet och behöver målas.



Källarrummet har nog inte varit så här tomt sen vi flyttade in. Nu är det färdigt för att flytspacklas, kan bli nästa vecka. Flytspackling innebär väl mest att man häller på en sörja som får flyta ut med syftet att göra golvet rakt. Just nu skiljer det 5 cm på högsta och lägsta punkt.



Som Gustav uttryckte sig - det sämsta med att bo så litet är att man inte har nånstans att förvara såna här saker. Lister, foder och reglar på runt 3-5 meter är inte så lätta att gömma undan.



Hur det kan se ut när man inte tar sig tid att diska. OBS!! Varning för känsliga tittare (läs: mamma)



Hur man vill att det ska se ut varje dag, hela dagen.

Med det vill jag säga god natt för idag, är snart hemma i Lillstan.

Fridens liljor

Kommentarer
Postat av: Kristinas moster

Oj vad fint det blir.

Håkan ringde igår och sa att han skulle göra ett paket med svart dricka och chips och överraska Gustav på lördag.

Kram från Bjästa

2010-03-18 @ 09:17:18
Postat av: Cissi

Tackar, det är bara att titta förbi närsom. Vi jobbar på lördag dag, men sen är vi hemma :)

2010-03-19 @ 16:11:17
URL: http://vadharvigettossinpa.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha ja jag hade då också trott att en spegeldörr är vad det låter som.. :/

2010-03-28 @ 21:59:40
URL: http://sandrafackel.blogg.se/
Postat av: Louise

men hallå!! Spegeldörr:P

2010-03-30 @ 18:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0