Dag 11

Det är inte lika roligt att ha 3 prov på 3 veckor och renovering, som att bara ha renovering...om nån nu trodde det. Så det är väl en anledning till att det står lite still i renovering för min egen del.



Dock har det inte suttit i tjära för de andra som varit här och jobbat. Väggarna i sovrummet är nästan färdigslipade. Regling av väggar i kontor har påbörjats. Taket hade många kvistar i sig och vi fick rådet att köra med stoppgrund först för att hindra att de kådar och bryter igenom färgen. Är lite less på att det är springor av olika storlekar i taket. Försökte lista ut igår hur det ska ske på smidigast sätt, men det var så drygt att göra själv, så antingen kallar vi in mer arbetskraft, eller så skiter vi i att måla springorna. Ska överlägga med Gugge ikväll. Man vill ju samtidigt göra det riktigt, när man liks gör det...



Det jobbiga med att vara ensam beslutstagare på hemmaplan är att man måste ta en massa beslut om saker man inte riktigt tänkt på. Som att välja strömbrytare... Det var lätt att välja den billigaste standardmodellen, vi kommer ju ändå inte tjäna de stora pengarna på vilken strömbrytare vi har valt. Men att fråga en tjej med konstant beslutsångest om vilken av de två standardmodellerna vi skulle ta var ingen bra grej. Tog dock ett beslut till slut, vilken tror ni det blev?



Vill visa upp vad som numera döljer sig bakom spånskivorna i sovrummet. Haha, tänk om 100 år när de ska börja renovera också river de ner spånskivorna och hittar ett daterat självporträtt(?) på elektrikern som drog om elen... Då vill man vara en fluga på väggen!

Tittade förbi Flügger igår igen..fjärde gången på en vecka tror jag.. Men det är kul att vara där och få lite tips och idéer. Införskaffade lite färg av olika slag. Fick även höra att man inte ska använda skumgummiroller till vattenburen färg. Något jag gjort när jag målade skåpluckorna. Man ska använda en liten roller med korta strån, annars blir det luftbubblor. Det ironiska är att det blev luftbubblor när jag målade med skumgummi. På nåt sätt lyckades jag dock få bort de, men jag är ändå inte riktigt nöjd, var nog lite för snabb. Hade varit intressant att se hur resultatet blir med en korthårig roller, men jag är rädd att det kommer bli mycket bättre, så därför ska jag inte göra det ;)

Ikväll blir det full rulle, förhoppningsvis kan man bidra lite själv också :)

Kommentarer
Postat av: Louise

Duktig du är Cissi! jag gissar på den högra:P jag kommer och hjälper dig så fort jag flyttar hem, blir nog nästa fredag. Hjälpar gärna till i helgen om det behövs. Lycka till med pluggandet vi ses i eftermiddag.

2010-03-09 @ 09:40:14
Postat av: Bäst fastera

En liten fundering, varför måste man göra så himla stora knappar? Har vi fått större händer? eller är det så att dom är från amerika?

2010-03-09 @ 10:37:50
URL: http://akarankan.blogg.se/
Postat av: Oscar

Bara för att så gissar jag på den vänstra :p

2010-03-09 @ 22:11:15
URL: http://oscarfager.blogg.se/
Postat av: Cissi

Funderade också på varför de gör så stora knappar...inte så nödigt egentligen...

2010-03-10 @ 23:36:34
URL: http://vadharvigettossinpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0